Bu web sitesi, size en uygun hizmeti sunabilmek için çerezleri kullanmaktadır. Web sitemizi kullanarak, çerezlerin kullanımını kabul etmektesiniz. Çerezler hakkında daha fazla bilgiyi veri gizlilik bildiriminde bulabilirsiniz.

Ok
Geberit Türkiye

Veri gizliliği beyanı

Güncellik 8 Temmuz 2014

Kişisel bilgilerinizin güvenliği Geberit için birinci derecede önemlidir. Web sitemizi kişisel bilgilerinizi bizimle paylaşmadan da ziyaret edebilirsiniz. Bilgileriniz bizim için ancak belirli bir hizmet ile ilgilendiğinizde gereklidir. Bu veri gizlilik bildirimi ile hangi verileri hangi amaç doğrultusunda istediğimiz, işlediğimiz ve kaydettiğimiz ile ilgili açıklamaları bulabilirsiniz.

Erişim verilerinin kaydedilmesi

İnternet sayfamıza her erişim sağlandığında, ilgili erişim verileri sağlayıcımızın sunucusunda yer alan bir günlük dosyası içine kaydedilir. Bu veri seti sizin IP adresiniz, talebin tarih ve saati, talep edilen dosyanın adı, dosyanın talep edildiği kaynak dosya adı, aktarılan veri miktarı ve erişim durumu, kullanılan web tarayıcı ve işletim sisteminin açıklaması ve internet servis sağlayıcınızın adından oluşur. Bu veriler tarafımızca teknik nedenlerle toplanır. Veriler, kişisel bilgiler dahil edilmeden sadece istatistiksel amaçlarla değerlendirilir.

Çerezler

Geberit web sitesini kullandığınızda ve tarayıcınızın ayarlarında çerezleri kabul edilmiş durumdaysa bu bizim için web sitemizi mümkün olan en iyi şekilde kullanmak istediğiniz ve bu amaç doğrultusunda çerezlerin ve diğer teknolojilerin burada açıklanan kullanımı konusunda onay verdiğiniz anlamına gelir. Çerezler ve bunların engellenmesine, silinmesine veya görüntülenmesine yönelik gerekli tarayıcı ayarlarına ilişkin ayrıntılı bilgiler metnin devamında verilecektir.

Çerez, ilk ziyaretinizde son kullanıcı cihazınızın belleğine aktardığımız, böylece bir sonraki ziyaretinizde sistemlerimizin cihazınızı tanıyarak size özel fonksiyonlar veya içerikler sunabilmelerini sağladığımız küçük bir dosyadır.

Çerezler son derece faydalıdır, çünkü web sitesini tekrar ziyaret ettiğinizde size daha kullanıcı dostu bir deneyim sunulmasını sağlar. Aynı cihazı ve aynı tarayıcıyı kullanıyor olmanız koşuluyla, çerezler, örneğin alışveriş sepetinizin ayarları gibi ayarları kaydedebilir, bize uygulamamızı kullanış biçiminizle ilgili bilgiler verebilir ve ilginizi çekecek veya ihtiyaçlarınıza daha iyi cevap verecek içeriklerin görüntülenmesini sağlayabilir. Google Analytics gibi uygun analiz programlarını kullanarak içeriklerin, ürünlerin ve hizmetlerin iyileştirilmesine yönelik teşhisler ve istatistiksel değerlendirmeler elde edebiliriz. Web sitemizde kullanılan tanımlama bilgileri sadece anonim verileri toplar ve bu verilerle kişisel bilgilerinize ulaşmak mümkün değildir.

Ayrıca kontrol SİZDEDİR. Tarayıcınızın ayarlarından çerezler ile ilgili tercihlerinizi yönetebilirsiniz. Örneğin mevcut çerezleri silebilir, tüm çerezleri kabul edebilir veya reddedebilir, belirli çerez tiplerini kabul edebilir veya bir web sitesi çerezleri kaydetmek istediğinde size uyarı verilmesini sağlayabilirsiniz. Çerezlerin kontrol edilmesi ve silinmesi ile ilgili prosedür, kullandığınız tarayıcıya bağlıdır. İlgili bilgileri tarayıcınızın Yardım bölümünde bulabilirsiniz.

Google Analytics (web analizi/web izleme)

Bu web sitesinde Google Inc. şirketi ("Google") tarafından sunulan ve bir web analizi hizmeti olan Google Analytics kullanılmaktadır. Google Analytics, web sitesinin analizine yardımcı olmak amacıyla "Çerez" adı verilen ve bilgisayarınıza metin dosyası olarak yerleştirilen bir web analiz hizmeti kullanır. Web sitesini kullanmanız ile ilgili olarak çerez aracılığıyla sağlanan bilgiler, genel olarak Google'ın ABD'deki sunucularına aktarılmakta ve orada kaydedilmektedir. Bu web sitesinde, IP adreslerinin anonim olarak kaydedilmesini (IP maskeleme) sağlamak için Google Analytics'e bir kod eklenmiştir. Bu sayede IP adresiniz, Avrupa Birliği Üye Devletleri ya da Avrupa Ekonomik Alanı’ndaki anlaşma dahilindeki ülkelerde iletimden önce Google tarafından kısaltılmış olacaktır. Yalnızca istisnai durumlarda tam IP adresiniz ABD'deki bir Google sunucusuna aktarılır ve orada kısaltılır. Google, bu web sitesinin işletmecisi adına bu bilgileri web sitesi kullanımınızı değerlendirmek, web sitesi aktivitelerine ilişkin raporlar düzenlemek ve web sitesi işletmecisine ilgili web sitesinin ve internetin kullanımı ile bağlantılı başka hizmetler sunmak amacıyla kullanır. Google Analytics çerçevesinde kullanıcının tarayıcısından aktarılan IP adresi, Google’ın diğer bilgileriyle birleştirilmez. Tanımlama bilgilerinin kaydedilmesini tarayıcı yazılımınızdaki ayarları değiştirerek engelleyebilirsiniz. Ancak bu durumda web sitesindeki tüm fonksiyonları tam kapsamıyla kullanamayabileceğinizi belirtmek isteriz. Buna ek olarak çerezler tarafından oluşturulan ve web sitesini nasıl kullandığınız ile ilgili verilerin (IP adresiniz dahil) Google'a iletilmesini ve Google tarafından işlenmesini engelleyebilirsiniz. Bunun için aşağıdaki bağlantıdan ulaşabileceğiniz link ( https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=de ) bağlantısındaki tarayıcı eklentisini indirmeniz ve kurmanız yeterlidir.

Kullanım koşulları ve veri gizliliğiyle ilgili detaylı bilgiler için bakınız http://www.google.com/analytics/terms/de.html ve http://www.google.de/policies/privacy/ .

Google Analytics çözümünü, AdWords'den ve DoubleClick'ten gelen verilerin istatistiksel amaçlarla değerlendirilmesi için de kullanmaktayız. Bu fonksiyonu, reklam tercih yöneticisinden ( http://www.google.com/settings/ads/onweb/?hl=de ) devre dışı bırakabilirsiniz.

Kişiye özel veriler (siparişler, sorular, bilgi talepleri)

Sizlere siparişler, soruların cevaplanması, bilgilendirici materyallerin (bültenler, ürün bilgileri, etkinlikler vb.) gönderilmesi gibi hizmetleri sunabilmemiz için adınız, adresiniz, telefon numaranız, e-posta adresiniz gibi bazı kişisel bilgilerinize ihtiyacımız vardır. Bu kişisel bilgileri sadece ilgili hizmetin verilmesi için gerekliyse talep eder ve kullanırız. Bunun için bilgilerinizi, ilgili hizmetin sunulması amacıyla nakliye şirketleri gibi işbirliği yaptığımız şirketle paylaşmamız zorunluluk arz edebilir. Kişisel bilgilerinizin danışmanlık, reklam ve pazar araştırması gibi amaçlar doğrultusunda işlenmesi ve kullanılması ve üçüncü taraflar ile paylaşılması ancak yazılı onayınız alındıktan sonra mümkündür.

Bilgilendirici materyallerin düzenli olarak gönderilmesini istediyseniz bu isteğinizden telefon yoluyla veya yazılı olarak ya da bir e-posta göndererek vazgeçebilir, abonelik iptali gerçekleştirebilirsiniz.

Gönderdiğimiz e-postaları açtığınızda veya içlerindeki bir bağlantıya tıkladığınızda, bu işleminiz web sunucumuz tarafından bir günlük dosyasına kaydedilir (tarih, saat, posta adresi). Bu işlem şirket içi istatistiksel amaçlar doğrultusunda gerçekleştirilir. Bu veriler, kişisel kullanım profillerinizle birleştirilmez.

Geberit Tesisat Sistemleri Ticaret Ltd. Şti (“Geberit” veya “Şirket”) olarak, 6698 Sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“Kanun”) olarak anılacaktır.

Geberit, Kanun’un öngördüğü ilkeler kapsamında, kişisel verilerin işlenmesi, silinmesi, yok edilmesi, anonim hale getirilmesi, aktarılması, ilgili kişinin aydınlatılması ve veri güvenliğinin sağlanmasıyla ilgili Kanun’dan kaynaklı yükümlülüklerini yerine getirmektedir.

Kanun’a uygun bir şekilde düzenlenmiş olan işbu Gizlilik ve Kişisel Verilerin Korunması Politikası kişisel verisi işlenen gerçek kişilerin (“veri sahibi”) erişimine sunulmaktadır.

1. Gizlilik ve Kişisel Verilerin Korunması Politikasının Kapsam ve Amacı

İşbu Gizlilik ve Kişisel Verilerin Korunması Politikası, Geberit’in;

  • Kişisel verilerin toplandığı yöntemler ve hukuki sebepleri,
  • Hangi kişi gruplarının kişisel verilerinin işlendiğini (Veri Sahibi Kategorizasyonu),
  • Veri sahiplerinin hangi kategoride kişisel verilerinin işlendiği (Veri Kategorileri) ve örnek veri türleri,
  • İlgili kişisel verilerin hangi amaçlarla kullanıldığı,
  • Kişisel verilerin güvenliğini sağlamak amacıyla alınan teknik ve idari tedbirleri,
  • Kişisel verilerin kimlere hangi amaçlarla aktarılabileceği,
  • Kamu kurum ve kuruluşları ile resmi makamlar ile gerçekleştirilen kişisel veri paylaşımı,
  • Kişisel verilerin saklanma süreleri,
  • Profilleme ve segmentasyon
  • Veri sahiplerinin kendi kişisel verileri üzerindeki haklarının neler olduğunu ve bu hakları nasıl kullanabileceklerini

ayrıntılı olarak belirtmektedir.

a. Kişisel Verileri Toplama Yöntemleri ve Hukuki Sebepleri

Geberit, kişisel verileri işyerleri, çağrı merkezi, web siteleri, sosyal medya hesapları, e-posta, posta, call center, CCTV, çerezler, faks, idari ve adli makamlardan gelen tebligatlar ve sair iletişim kanalları aracılığıyla işitsel, elektronik veya yazılı olarak, Kanun’da belirtilen kişisel veri işleme şartlarına uygun olarak ve işbu Gizlilik ve Kişisel Verilerin Korunması Politikası’nda belirtilen hukuki sebepler doğrultusunda toplamaktadır.

b. Veri Sahibi Kategorizasyonu

Geberit, kişisel verilerini işlediği veri sahiplerini aşağıdaki şekilde gruplamakta olup, bu kişi gruplarının işbu politikada belirtilen süreç ve hukuki nedenler ışığında genişlemesi söz konusu olabilecektir.

i. Müşteri,

ii. Çevrimiçi Müşteri,

iii. Ziyaretçi

iv. Çevrimiçi Ziyaretçi

v. İş Çözüm Ortağı / Tedarikçi

c. Veri Kategorileri ve Örnek Veri Türler

No

Veri Sahibi
Veri Kategorisi
Veri Türleri
1. Müşteri Kimlik Bilgisi Ad-Soyad, Cinsiyet, TC Kimlik Numarası, TC Kimlik Bilgileri (Cüzdan seri no, aile sıra no vb.), Doğum Tarihi, Doğum Yeri, Medeni Hali, Pasaport Numarası
İletişim Bilgisi Adres (ev/iş), E-posta, Telefon / Cep Telefonu
Finansal Bilgi Banka Hesap Bilgileri, Finansal Hareket Bilgileri, IBAN Numarası, Ödeme Bilgileri
Müşteri Bilgisi Müşteri Numarası, Müşteri Ticari İlişki Başlangıç / Bitiş Tarihi ve Nedeni, Müşteri Talepleri, Müşteri Memnuniyet Bilgileri, Ürüne İlişkin Şikayet ve Talep Bilgileri
Özlük ve Meslek Bilgisi Emeklilik Bilgisi, Sigorta Bilgisi, Öğrenim Durumu, Mezuniyet Bilgisi, Bağlı Bulunduğu Organizasyon
Hukuki İşlem ve Uyum Bilgisi Resmi Tutanaklar (Polis vb.), Vekaletname
Özel Nitelikli Kişisel Veri Dioptri Bilgileri, Hastane Raporları
İşlem Güvenliği Bilgisi Call Center Kayıtları, Kredi Kart Numarası, Kredi Kartı Son Kullanma Tarihi
Aile Bireyleri ve Yakın Bilgileri Ad-Soyad, Yakınlık Derecesi, Meslek, Okul, Doğum Tarihi, Cep Telefonu
Diğer Çağrı Merkezi Kayıtları, CCTV
2. Çevrimiçi Müşteri Kimlik Bilgisi Ad-Soyad, Cinsiyet, Doğum Tarihi, Doğum Yeri
İletişim Bilgisi Adres (ev/iş), E-posta, Telefon / Cep Telefonu
Finansal Bilgi Banka Hesap Bilgileri, Ödeme Bilgileri
Müşteri Bilgisi Müşteri Numarası, Müşteri Ticari İlişki Başlangıç / Bitiş Tarihi ve Nedeni, Müşteri Talepleri, Müşteri Memnuniyet Bilgileri, Ürüne İlişkin Şikayet ve Talep Bilgileri, İnternet Sitesini Kullanım Alışkanlığı, Arama Detayları, Müşteri Talimat ve Kayıtları
Özlük ve Meslek Bilgisi Emeklilik Bilgisi, Sigorta Bilgisi, Öğrenim Durumu, Mezuniyet Bilgisi, Bağlı Bulunduğu Organizasyon
Pazarlama Bilgisi Ürün Tercihleri, Memnuniyet Anket Sonuçlar
3. Ziyaretçi Kimlik Bilgisi Ad-Soyad, TC Kimlik Numarası, Pasaport Numarası
İletişim Bilgisi E-posta, Telefon / Cep Telefonu
İşlem Güvenliği Bilgisi 5651 Logları
Diğer Araç Plakası, CCTV
4. Çevrimiçi Ziyaretçi İşlem Güvenliği Bilgisi Şifre, Üye Numarası, Cep Telefonu
Hukuki İşlem Bilgisi IP Adresi
5. İş Çözüm Ortağı / Tedarikçi Kimlik Bilgisi Ad-Soyad, Cinsiyet, TC Kimlik Numarası, TC Kimlik Bilgileri (Cüzdan seri no, aile sıra no vb.), Doğum Tarihi, Doğum Yeri, Medeni Hali, Meslek Kimlikleri
İletişim Bilgisi Adres, E-posta, Telefon / Cep Telefonu
Finansal Bilgi Banka Hesap Bilgileri, Finansal Hareket Bilgileri, IBAN Numarası, Ödeme Bilgileri, Teminat Mektubu Nüshaları/Fotokopileri
CV ve Meslek Bilgisi Öğrenim Durumu, Askerlik Durumu, Sektör Bilgisi , Bağlı Olduğu Organizasyon, İşe Başlama/Bitiş Tarihi, Unvan, Sigorta Bilgileri
Hukuki İşlem ve Uyum Bilgisi İmza Sirküleri, Faaliyet Bilgisi, Vekaletname
Özel Nitelikli Kişisel Veri Sabıka Kaydı, İmza, Sağlık Bilgisi
Diğer Araç Plakası, CCTV, Fotoğraf

d. Kişisel Verilerin Hangi Amaçlarla Kullanıldığı

Kişisel veriler, Geberit tarafından aşağıdaki amaçlar ile kullanılmaktadır;

  • Şirket tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin gerçekleştirilmesi için ilgili iş birimleri tarafından gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin yürütülmesi
  • İş Faaliyetlerinin Etkinlik/Verimlilik ve/veya Yerindelik Analizlerinin Gerçekleştirilmesi Faaliyetlerinin Planlanması ve/veya İcrası
  • İş Sürekliğinin Sağlanması Faaliyetlerinin Planlanması ve/veya İcrası
  • Lojistik Faaliyetlerinin Planlanması ve İcrası
  • Kurumsal İletişim Faaliyetlerinin Planlanması ve İcrası
  • Tedarik Zinciri Yönetimi Süreçlerinin Planlanması ve İcrası
  • Bilgi Güvenliği Süreçlerinin Planlanması, Denetimi ve İcrası
  • Şirket Finans ve Muhasebe İşlerinin Takibi
  • Şirket Operasyon Süreçlerinin Planlanması ve İcrası
  • Şirket Dışı ve İçi Eğitim Faaliyetlerinin Planlanması ve İcrası
  • İş Ortakları ve/veya Tedarikçilerle Olan İlişkilerin Yönetimi
  • Ürün ve/veya Hizmetlerin Satış Süreçlerinin Planlanması ve İcrası
  • Satış Sonrası Destek Hizmetleri Aktivitelerinin Planlanması ve/veya İcrası
  • Müşteri İlişkileri Yönetimi Süreçlerinin Planlanması ve İcrası
  • Müşteri Talep ve/veya Şikayetlerinin Takibi
  • Ürün ve Hizmetlerin Satış ve Pazarlaması İçin Pazar Araştırması Faaliyetlerinin Planlanması ve İcrası
  • Ürün ve Hizmetler hakkında güncel bilgileri paylaşmak ve Şirket pazarlama ve tebrik yayınlarının paylaşılması
  • Ürün ve/veya Hizmetlerin Pazarlama Süreçlerinin Planlanması ve İcrası
  • Müşteri Memnuniyeti Aktivitelerinin Planlanması ve/veya İcrası
  • Hukuk İşlerinin Takibi ve Hukuki Sorumlulukların Yerine Getirilmesi
  • Şirket Faaliyetlerinin Şirket Prosedürleri ve/veya İlgili Mevzuata Uygun Olarak Yürütülmesinin Temini İçin Gerekli Operasyonel Faaliyetlerinin Planlanması ve İcrası
  • Yetkili Kuruluşlara Mevzuattan Kaynaklı Bilgi Verilmesi
  • Şirket Denetim Faaliyetlerinin Planlanması ve İcrası
  • Şirket Yerleşkeleri ve/veya Tesislerinin Güvenliğinin Temini
  • Şirket Operasyonlarının Güvenliğinin Temini
  • Şirket Yerleşkelerinin ve Taşınırlarının Temini
  • Şirket Demirbaşlarının ve/veya Kaynaklarının Güvenliğinin Temini
  • Ziyaretçi Kayıtlarının Oluşturulması

e. Kişisel Verilerin Güvenliğini Sağlamak Amacıyla Alınan Teknik ve İdari Tedbirler

Geberit, kişisel verilerinizin gizliliği, bütünlüğü ve güvenliğinin sağlanması için gerekli teknik ve idari her türlü tedbiri almayı ve gerekli özeni göstermeyi taahhüt etmektedir. Bu kapsamda, kişisel verilerin hatalı kullanımını, hukuka aykırı olarak işlenmesini, verilere yetkisiz erişimi, verilerin ifşa edilmesini, değiştirilmesini veya imha edilmesini engellemek için gerekli önlemleri alır.

Geberit işlediği kişisel verilere hukuka aykırı erişimin engellenmesi, bu verilerin hukuka aykırı işlenmesinin önlenmesi ve kişisel verilerin muhafazasının sağlanmasına ilişkin olarak aşağıdaki teknik ve idari tedbirleri almaktadır:

Anti-Virüs

Geberit’in bilgi teknolojileri altyapısında bulunan tüm PC ve Sunucularda periyodik olarak güncellenen anti-virüs uygulaması yüklüdür.

Firewall

Geberit sunucularını barındıran Data Center ve Felaket Kurtarma Merkezleri periyodik olarak güncellenen yazılım yüklü firewalllarca korunmakta olup, ilgili yeni nesil firewalllar tüm personellerin internet bağlantılarını kontrol etmekte ve bu kontrol sırasında virüs ve benzeri tehditlere karşı koruma sağlamaktadır.

VPN

İşyerleri sunucu sistemlerine IP-SEC VPN ile bağlanmakta olup, 2 nokta arasındaki trafik şifreli bir şekilde iletilmektedir.

Tedarikçiler de Geberit sunucu ya da sistemlerine Firewalllar üzerinde tanımlı bulunan SSL-VPN aracılığı ile erişim sağlayabilmektedirler. Her bir tedarikçi için ayrı SSL-VPN tanımı yapılmış olup, yapılan tanımlama ile tedarikçi sadece kullanması gereken ya da yetkilendirmesi yapılan sistemlere erişim sağlamaktadır.

Kullanıcı Tanımlamaları ve Need to Know

Geberit ve çalışanlarının Geberit sistemlerine olan yetkileri sadece iş tanımları ile gerekli olduğu ölçüde sınırlandırılmış olup, herhangi bir yetki ve görev değişikliği söz konusu olması durumunda sistemsel yetkileri de ivedi olarak güncellenmektedir.

Bilgi güvenliği Tehdit ve Olay Yönetimi

Geberit sunucularında ve Firewallarında oluşan olaylar “Bilgi Güvenliği Tehdit ve Olay Yönetimi” sistemine aktarılmaktadır. Bu sistem güvenlik tehdidi oluştuğunda sorumlu personelleri uyarmakta ve ivedi bir şekilde tehdide cevap verilmesi imkanı sağlamaktadır.

Sızma Testi

Periyodik olarak Geberit sistemindeki sunuculara, bilgisayarlarına ve örnek bir işyerine sızma testi manuel olarak tedarikçi bir firma tarafından yapılmaktadır. Bu test sonucunda oluşan güvenlik açıkları kapatılarak, ilgili güvenlik açıklarının kapatıldığına dair doğrulama testi yapılmaktadır. Ayrıca Bilgi Güvenliği Tehdit ve Olay Yönetimi sistemi tarafından da otomatik olarak sızma testi yapılmaktadır.

Eğitim Portalı

Geberit çalışanlarının çeşitli bilgi güvenliği ihlallerine karşı farkındalıklarını artırmak ve bilgi ihlali olaylarında insan faktörünün etkisini en aza indirmek için Eğitim Portalı aktif olarak kullanılmaktadır. Tüm çalışanlar Siber Güvenlik ve Bilgi Güvenliği eğitimini online olarak almışlardır.

Clean Table & Clean Desk

Geberit iç kuralları uyarınca çalışanları “clean table & clean desk” prensibine uymakla yükümlüdür.

Kağıt ortamdaki kişisel verilerin mutlaka kilitli dolaplarda muhafaza edilmesini ve sadece yetkili kişiler tarafından erişilmesini sağlar.

Geberit’in gerekli bilgi güvenliği önlemlerini almasına karşın, Geberit tarafından işletilen platformlara veya Geberit sistemine yapılan saldırılar sonucunda kişisel verilerin zarar görmesi veya yetkisiz üçüncü kişilerin eline geçmesi durumunda, Geberit bu durumu derhal sizlere ve Kişisel Verileri Koruma Kurulu’na bildirir ve gerekli önlemleri alır.

f. Kişisel Verilerin Kimlere ve Hangi Amaçla Aktarılabileceği

Geberit kişisel verileri yalnızca işbu Gizlilik ve Kişisel Verilerin Korunması Politikası’nda belirtilen amaçlar doğrultusunda ve Kanun’un 8. ve 9. Maddelerine uygun olarak üçüncü kişilere ve yurtdışındaki hissedarına aktarmaktadır.

Bu kapsamda gerçekleştirilen kişisel veri aktarımları, ilgili üçüncü tarafın sunduğu güvenli ortam ve kanallar aracılığıyla gerçekleşmektedir. Üçüncü taraflardan alınan hizmetin içeriği ve kapsamına bağlı olarak; veri sahibi kişisel verilerinin aktarımına gerek olmayan tüm hallerde Pseudonymous data (takma adlı veri) kullanılarak aktarım yapılmaktadır.

Yukarıda belirttiğimiz yurt içi ve yurt dışı aktarıma konu kişisel veriler, güvenliklerini sağlayacak teknik tedbirlerin yanı sıra; hukuki ilişkinin karşı tarafının veri sorumlusu veya veri işleyen olması dikkate alınarak sözleşmelerimizde yer verilen Kanun uyumlu hükümler sayesinde hukuksal olarak da korunmaktadır.

No Veri Sahibi Kişisel Veriler Kiminle ve Hangi Amaçla Paylaşılıyor?
1. Müşteri / Çevrimiçi Müşteri ETK izinleri olan müşterilere ticari veya işyeri açılışı/kapanışı gibi organizasyonel konuların bildirilmesi için SMS gönderilmesi amacıyla SMS Tedarikçisi ile iletişim bilgilerinin paylaşılması; Müşteriye e-faturasının elektronik olarak gönderilmesi için e-fatura tedarikçisi ile fatura bilgilerinin paylaşılması; Müşteri talep ve şikayetlerinin çözümü amacıyla kişisel verilerin Call Center ile paylaşılması; Tüketicilerin Tüketici Hakem Heyetine başvurması durumunda savunma dilekçesi hazırlanması amacıyla kişisel verilerin avukat ile paylaşılması; Satın alınan ürünün adına teslim edileceği kişi bilgisinin kargo şirketi ile paylaşılması; ürünlerin tedarik edilebilmesi amacıyla kişisel verilerin tedarikçi ile anonim olarak paylaşılması; Raporlama ve istatistiki çalışmalar kapsamında Müşteri kişisel verilerinin Geberit hissedarı ile paylaşılması; Fiziki ve elektronik müşteri verilerinin saklanması amacıyla tedarikçiler ile paylaşılması; ve Web sitesi kullanım tercihleri ve gezinti geçmişi, segmentasyon yapılması ve Müşteri ile beğeni ve tercihleri doğrultusunda iletişime geçilmesi amacıyla üçüncü taraflarla paylaşılması gibi süreçler söz konusudur.
2. İş Çözüm Ortağı / Tedarikçi Geberit işyerlerinde yapılacak herhangi bir çalışma söz konusu olduğunda kimlik verilerinin fiziki ve elektronik iş çözüm ortağı / tedarikçi verilerinin saklanması amacıyla tedarikçiler ile paylaşılması gibi süreçler söz konusudur.

g. Kamu Kurum ve Kuruluşları ile Resmi Makamlar ile Gerçekleştirilen Kişisel Veri Paylaşımı

No Veri Sahibi Kişisel Veriler Kiminle ve Hangi Amaçla Paylaşılıyor?
1. Müşteri / Çevrimiçi Müşteri SGK ve Sağlık Bakanlığı denetimi sırasında müşteri kişisel verilerinin SGK ile paylaşılması; işyerlerinde gerçekleştirilen hukuka aykırı durumların savcılık gibi ilgili resmî kurumlara bildirilmesi; yürütülen yargılamalarda delil olarak Mahkeme ve şirket avukatlarıyla paylaşılması ve Vergi denetimleri sırasında fatura ve tahsilat makbuzlarının Maliye Bakanlığı temsilcileri ile paylaşılması gibi süreçler söz konusudur.
Ziyaretçi / Çevrimiçi Ziyaretçi Geberit, işlettiği elektronik ticaret platformlarına yapılan ziyaret veya üyeliğe ilişkin kişisel veriler ve gezinme bilgileri gibi trafik bilgileri; hukuki yükümlülükler kapsamında (suçla mücadele, devlet ve kamu güvenliğinin tehdidi ve benzeri ancak bununla sınırlı olmamak üzere Geberit’in yasal veya idari olarak bildirim veya bilgi verme yükümlülüğünün mevcut olduğu durumlarda) yasal olarak bu bilgileri talep etmeye yetkili olan kamu kurum ve kuruluşları ile paylaşılması; log kayıtlarının resmi kurumlar ile paylaşılması; ve kamera kayıtlarının talep edilmesi durumunda savcılık ve mahkeme gibi resmi kurumlar ile paylaşılması gibi süreçler söz konusudur.
İş Çözüm Ortağı / Tedarikçi İş Çözüm Ortağı / Tedarikçiler ile gerçekleştirilen ilişkiler kapsamında açılan cari kartların Ticaret Sicil Müdürlükleri ve noter ile paylaşılması; Muhasebe tarafından yapılması gereken yasal bildirimlerin gerçekleştirilmesi amacıyla ilgili kamu kurumları ve noterler ile kişisel verilerin paylaşılması; Vergi denetimleri sırasında fatura ve tahsilat makbuzlarının Maliye Bakanlığı temsilcileri ile paylaşılması; ve Mevcut ticari ilişkiden kaynaklı ödeme yükümlülüğünün yerine getirilebilmesi amacıyla finansal verilerin banka ile paylaşılması gibi süreçler söz konusudur.

h. Kişisel Verilerin Saklanma Süreleri

Geberit işlediği kişisel verileri ilgili mevzuatta öngörülen veya işleme amacının gerektirdiği süreler boyunca Kanun ile uyumlu olarak muhafaza eder. Kişisel Verilerin Saklanması ve İmhası Politikası (Not: Kişisel Verilerin Saklanması ve İmhası Politikası sekmesinden ulaşabilirsiniz.) bu süreler yaklaşık olarak aşağıdaki gibidir:

Veri Tipi Saklama Süresi Hukuki Dayanağı
Müşterilere İlişkin Kişisel Veriler Hukuki ilişki sona erdikten itibaren 10 yıl; 6563 Kanun ve ilgili ikincil mevzuat uyarınca 3 yıl 6563 Sayılı Kanun, 6102 Sayılı Kanun, 6098 Sayılı Kanun, 213 Sayılı Kanun, 6502 Sayılı Kanun,
Çalışan / İş Çözüm Ortağı / Tedarikçilere İlişkin Kişisel Veriler Hukuki ilişki sona erdikten itibaren 10 yıl 6102 Sayılı Kanun, 6098 Sayılı Kanun ve 213 Sayılı Kanun
İş Başvurusu Sırasında Alınan CV ve Özlük Bilgileri 2 yıl Geçmişte Başvuran Adaylar ile Yeni Pozisyonlar Hakkında İletişime Geçilmesi
Çağrı Merkezi Ses Kayıtları 3 yıl 6563 Sayılı Kanun ve ilgili ikincil mevzuat
Çevrimiçi Müşterilere İlişkin Kişisel Veriler Hukuki ilişki sona erdikten sonra 10 yıl; 6563 Kanun ve ilgili ikincil mevzuat uyarınca 3 yıl 6563 Sayılı Kanun, 6102 Sayılı Kanun, 6098 Sayılı Kanun, 213 Sayılı Kanun, 6502 Sayılı Kanun,
Potansiyel Müşterilere İlişkin Kişisel Veriler 5 yıl Geriye Dönük Olarak Analiz Yapılması
Ziyaretçilere İlişkin Kişisel Veriler (Kamera Kayıtları) 3 ay Güvenliğin Sağlanması
Çevrimiçi Ziyaretçilere İlişkin Kişisel Veriler 2 yıl 5651 Sayılı Kanun
Muhasebe ve Finansal İşlemlere İlişkin Tüm Kayıtlar 10 yıl 6098 Sayılı Kanun

i. Profilleme ve Segmentasyon

Geberit, Müşteri ve Çevrimiçi Müşterilerine ilişkin olarak işlediği kişisel verileri kullanarak;

i. Ticari elektronik ileti izni veren Müşteri ve Çevrimiçi Müşteriye ilişkin olarak, Müşteri ve Çevrimiçi Müşterinin beğeni ve tercihlerine göre içerik hazırlanması, reklam, tanıtım, indirim yapılabilmesi amacıyla profilleme ve segmentasyon yapmaktadır.

ii. Ticari elektronik ileti onayı vermemiş olan Müşteri ve Çevrimiçi Müşterileri bakımından da profilleme ve segmentasyon yapılarak;

  • Müşterilerin tercihleri, şikayet ve önerileri kapsamında ürünlerin iyileştirilmesi (en çok ve en az tercih edilen ürünlerin belirlenerek ürün kataloğunun güncellenmesi),
  • Müşterilerin ürün tercihlerinin analiz edilmesi sonucu oluşturulan özel modeller ile, bir ürünü alma potansiyeli yüksek müşterilere özel kampanyalar düzenlenmesi,
  • Ürünlerin tercih edilirliğinin arttırılmasına ilişkin çalışmalar yapılması,
  • Profilleme ve segmentasyon çalışmaları kapsamında Müşteri ve Çevrimiçi Müşterilerin kişisel verileri doğrudan kullanılmamakta olup, her bir üye için belirlenen özel müşteri numaraları üzerinden işlemler yapılmaktadır. Bu şekilde kişisel verilerin korunmasını sağladığı gibi, bu müşteri numaraları da “Need to Know” ilkesi kapsamında sadece ilgili kişi veya departmanların erişimine açıktır.

j. Veri Sahiplerinin Kişisel Verileri Üzerindeki Haklarının Neler Olduğunu ve Bu Hakları Nasıl Kullanabilecekleri

Veri sahiplerinin Kanun Madde 11 uyarınca sahip olduğu haklar aşağıda belirtilmiştir:

(1) Kişisel veri işlenip işlenmediğini öğrenme,

(2) Kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,

(3) Kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,

(4) Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,

(5) Kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme,

(6) KVK Kanunu 7. maddede öngörülen şartlar çerçevesinde kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme,

(7) (d) ve (e) bentleri uyarınca yapılan işlemlerin, kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,

(8) İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,

(9) Kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde zararın giderilmesini talep etme.

Kişisel verileriniz üzerindeki haklarınızı kullanmak amacıyla; Geberit Web Sitesi’nden erişebileceğiniz “İletişim Formu”, ve Geberit resmi e-mail adresi sales.tr@geberit.com ve resmi telefon hattı olan 0090 850 811 62 63 numarası üzerinden gerekli değişiklik, güncelleme ve/veya silme gibi işlemleri ve ilgili talepleri gerçekleştirebilirsiniz.

2. Kişisel Verilerin Silinmesi, Yok Edilmesi ve Anonimleştirilmesi Şartları

Geberit, iş süreçleri kapsamında fiziki, elektronik, Web Sitesi, E-mail gibi kanallardan toplayarak işlediği kişisel verileri, Kanun Madde 7, 17 ve Türk Ceza Kanunu Madde 138 uyarınca ilgili kanunların öngördüğü süreler ve/veya işleme amacının gerekli kıldığı süreler boyunca saklamaktadır. Bu sürelerin sona ermesi durumunda ise Kişisel Verilerin Silinmesi, Yok Edilmesi veya Anonim Hale Getirilmesi Hakkında Yönetmelik hükümleri ve Kişisel Verilerin Silinmesi, Yok Edilmesi veya Anonim Hale Getirilmesi Rehberi uyarınca silecek, yok edecek veya anonim hale getirecektir.

Geberit tarafından kişisel verilerin silinmesi, kişisel verilerin ilgili kullanıcılar için hiçbir şekilde erişilemez ve tekrar kullanılamaz hale getirilmesi işlemini ifade etmektedir.

Geberit tarafından kişisel verilerin yok edilmesi, kişisel verilerin hiç kimse tarafından hiçbir şekilde erişilemez, geri getirilemez ve tekrar kullanılamaz hale getirilmesi işlemini ifade etmektedir.

Geberit tarafından kişisel verilerin anonim hale getirilmesi, kişisel verilerin başka verilerle eşleştirilse dahi hiçbir surette kimliği belirli veya belirlenebilir bir gerçek kişiyle ilişkilendirilemeyecek hale getirilmesini ifade etmektedir.

Geberit, Kişisel Verilerin Silinmesi, Yok Edilmesi veya Anonim Hale Getirilmesi Hakkında Yönetmelik uyarınca hazırladığı Kişisel Verilerin Saklanması ve İmhası Politikası kapsamında silme, yok etme ve anonim hale getirmeye ilişkin yöntemleri ve aldığı teknik ve idari tedbirleri ayrıntılı olarak açıklamaktadır. Kişisel Verilerin Saklanması ve İmhası Politikası’na sekmeler üzerinden erişebilirsiniz. Bu Politika’da ayrıca Yönetmeliğin öngördüğü periyodik imhanın gerçekleştirileceği zaman aralığı 6 ay olarak belirlenmiştir.

3. Gizlilik ve Kişisel Verilerin Korunması Politikası’nda Yapılacak Değişiklikler

Geberit, işbu Gizlilik ve Kişisel Verilerin Korunması Politikası’nda her zaman değişiklik yapabilir. Bu değişiklikler, değiştirilmiş yeni Gizlilik ve Kişisel Verilerin Korunması Politikası’nın yayınlanmasıyla birlikte derhal geçerlilik kazanır. İşbu Gizlilik ve Kişisel Verilerin Korunması Politikası’ndaki değişikliklerden haberdar olmanız için, sizlere gerekli bilgilendirme yapılacaktır.

I. Amaç

İşbu Kişisel Verilerin Saklanması ve İmhası Politikasının (“Politika”) amacı; Geberit Tesisat Sistemleri Ticaret Ltd. (“Geberit’’ veya “Şirket”) tarafından işlenen kişisel verilerin işlenme sürelerinin belirlenmesi ve işleme süresi ve/veya işleme amacı ortadan kalkan kişisel verilerin silinmesi, yok edilmesi veya anonim hale getirilmesine ilişkin kriter ve yöntemlerin ortaya konulmasıdır.

İşbu Politika’da 28 Ekim 2017 tarihinde yürürlüğe giren Kişisel Verilerin Silinmesi, Yok Edilmesi veya Anonim Hale Getirilmesi hakkındaki Yönetmeliğin 6’ncı maddesinde yer alan veri güvenliğini sağlamak için alınmış teknik ve idari tedbirlere de yer verilmektedir. 30 Aralık 2017 tarihli Veri Sorumluları Sicili Hakkında Yönetmelik hükümleri ile Kişisel Verilerin Silinmesi, Yok Edilmesi ve Anonim Hale Getirilmesi Rehberi de bu çerçevede dikkate alınmıştır.

II. Kapsam

İşbu Politika; 6698 Sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanununun 7’nci maddesi uyarınca “veri sorumlusu” sıfatıyla Geberit’in tamamen veya kısmen otomatik olan ya da herhangi bir veri kayıt sisteminin parçası olmak kaydıyla otomatik olmayan yollar ile işlediği, elektronik ve/veya kağıt ortamda yer alan ve işleme şartları sona ermiş tüm kişisel verileri silinmesi, yok edilmesi veya anonim hale getirilmesi işlemlerini kapsamaktadır.

III. Kişisel verilerin saklanmasını ve imhasını gerektiren hukuki, teknik ya da diğer sebeplere ilişkin açıklama

Geberit; bünyesindeki çeşitli departmanlar tarafından iş tanımları doğrultusunda yürütülen iş süreçleri ve bu süreçlere bağlı faaliyetleri gerçekleştirebilmek amacıyla çalışan, çalışan adayı, çalışan yakını, iş ortağı, tedarikçi, ziyaretçi, çevrimiçi ziyaretçilerine ait kişisel verileri işlemektedir. Bu kişisel verileri mevzuatta öngörülen veya ilgili departman tarafından kişisel veri işleme amacı çerçevesinde belirlenen süreler boyunca saklamaktadır. Tüm bu akış Kişisel Veri İşleme Envanterinde yer almaktadır. İlgili saklama süreleri sona erdiğinde ise, işbu Politika’da belirlenen silme, yok etme veya anonim hale getirme yöntemleri ile işleme amacı ortadan kalkan kişisel veriler imha edilmektedir.

IV. Kişisel verilerin güvenli bir şekilde saklanması ile hukuka aykırı olarak işlenmesi ve erişilmesinin önlenmesi için alınmış teknik ve idari tedbirler

Geberit, kişisel verilerinizin gizliliği, bütünlüğü ve güvenliğinin sağlanması için gerekli teknik ve idari her türlü tedbiri almayı ve gerekli özeni göstermeyi taahhüt etmektedir. Bu kapsamda, kişisel verilerin hatalı kullanımını, hukuka aykırı olarak işlenmesini, verilere yetkisiz erişimi, verilerin ifşa edilmesini, değiştirilmesini veya imha edilmesini engellemek için gerekli önlemleri alır.

Geberit işlediği kişisel verilere hukuka aykırı erişimin engellenmesi, bu verilerin hukuka aykırı işlenmesinin önlenmesi ve kişisel verilerin muhafazasının sağlanmasına ilişkin olarak aşağıdaki teknik ve idari tedbirleri almaktadır:

Anti-Virüs

Geberit’in bilgi teknolojileri altyapısında bulunan tüm PC ve Sunucularda periyodik olarak güncellenen anti-virüs uygulaması yüklüdür.

Firewall

Geberit sunucularını barındıran Data Center ve Felaket Kurtarma Merkezleri periyodik olarak güncellenen yazılım yüklü firewalllarca korunmakta olup, ilgili yeni nesil firewalllar tüm personellerin internet bağlantılarını kontrol etmekte ve bu kontrol sırasında virüs ve benzeri tehditlere karşı koruma sağlamaktadır.

VPN

İşyerleri sunucu sistemlerine IP-SEC VPN ile bağlanmakta olup, 2 nokta arasındaki trafik şifreli bir şekilde iletilmektedir.

Tedarikçiler de Geberit sunucu ya da sistemlerine Firewalllar üzerinde tanımlı bulunan SSL-VPN aracılığı ile erişim sağlayabilmektedirler. Her bir tedarikçi için ayrı SSL-VPN tanımı yapılmış olup, yapılan tanımlama ile tedarikçi sadece kullanması gereken ya da yetkilendirmesi yapılan sistemlere erişim sağlamaktadır.

Kullanıcı Tanımlamaları ve Need to Know

Geberit ve çalışanlarının Geberit sistemlerine olan yetkileri sadece iş tanımları ile gerekli olduğu ölçüde sınırlandırılmış olup, herhangi bir yetki ve görev değişikliği söz konusu olması durumunda sistemsel yetkileri de ivedi olarak güncellenmektedir.

Bilgi güvenliği Tehdit ve Olay Yönetimi

Geberit sunucularında ve Firewallarında oluşan olaylar “Bilgi Güvenliği Tehdit ve Olay Yönetimi” sistemine aktarılmaktadır. Bu sistem güvenlik tehdidi oluştuğunda sorumlu personelleri uyarmakta ve ivedi bir şekilde tehdide cevap verilmesi imkanı sağlamaktadır.

Sızma Testi

Periyodik olarak Geberit sistemindeki sunuculara, bilgisayarlarına ve örnek bir işyerine sızma testi manuel olarak tedarikçi bir firma tarafından yapılmaktadır. Bu test sonucunda oluşan güvenlik açıkları kapatılarak, ilgili güvenlik açıklarının kapatıldığına dair doğrulama testi yapılmaktadır. Ayrıca Bilgi Güvenliği Tehdit ve Olay Yönetimi sistemi tarafından da otomatik olarak sızma testi yapılmaktadır.

Eğitim Portalı

Geberit çalışanlarının çeşitli bilgi güvenliği ihlallerine karşı farkındalıklarını artırmak ve bilgi ihlali olaylarında insan faktörünün etkisini en aza indirmek için Eğitim Portalı aktif olarak kullanılmaktadır. Tüm çalışanlar Siber Güvenlik ve Bilgi Güvenliği eğitimini online olarak almışlardır.

Clean Table & Clean Desk

Geberit iç kuralları uyarınca çalışanları “clean table & clean desk” prensibine uymakla yükümlüdür.

Kağıt ortamdaki kişisel verilerin mutlaka kilitli dolaplarda muhafaza edilmesini ve sadece yetkili kişiler tarafından erişilmesini sağlar.

Geberit’in gerekli bilgi güvenliği önlemlerini almasına karşın, Geberit tarafından işletilen platformlara veya Geberit sistemine yapılan saldırılar sonucunda kişisel verilerin zarar görmesi veya yetkisiz üçüncü kişilerin eline geçmesi durumunda, Geberit bu durumu derhal sizlere ve Kişisel Verileri Koruma Kurulu’na bildirir ve gerekli önlemleri alır.

V. Kişisel verilerin hukuka uygun olarak imha edilmesi için alınmış teknik ve idari tedbirler

Geberit, işlediği kişisel verilerin hukuka uygun olarak imha edilmesini sağlamak amacıyla Geberit nezdinde bu işten sorumlu bir birim (“Teknik Birim”) oluşturmuştur. Teknik Birim; kişisel verilerin silinmesini, sadece ilgili kullanıcılar tarafından kişisel verinin işlenebileceği, ilgisi olmayan diğer tüm bölümler için verinin işlenemeyeceği şekilde sağlar. Elektronik ortamdaki kişisel veriler için gerekli olduğu ölçüde maskeleme yöntemleri kullanılır. Kağıt ortamdaki kişisel veriler için silme işlemi, silinmesi gereken kişisel verilerin karartılması şeklinde gerçekleştirilir.

5.1. Kişisel Verilerin Silinmesi

Kişisel verilerin silinmesi, kişisel verilerin ilgili kullanıcılar için hiçbir şekilde erişilemez ve tekrar kullanılamaz hale getirilmesi işlemidir. Veri sorumlusu, silinen kişisel verilerin ilgili kullanıcılar için erişilemez ve tekrar kullanılamaz olması için gerekli her türlü teknik ve idari tedbirleri almakla yükümlüdür.

5.1.1. Kişisel Verilerin Silinmesi Süreci

Kişisel verilerin silinmesi işleminde izlenmesi gereken süreç aşağıdaki gibidir:

  • Silme işlemine konu teşkil edecek kişisel verilerin belirlenmesi
  • Erişim yetki ve kontrol matrisi ya da benzer bir sistem kullanarak her bir kişisel veri için ilgili kullanıcıların tespit edilmesi
  • İlgili kullanıcıların erişim, geri getirme, tekrar kullanma gibi yetkilerinin ve yöntemlerinin tespit edilmesi
  • İlgili kullanıcıların kişisel veriler kapsamında erişim, geri getirme, tekrar kullanma yetki ve yöntemlerinin kapatılması ve ortadan kaldırılması

5.1.2. Kişisel Verilerin Silinmesi Yöntemleri

a) Hizmet Olarak Uygulama Türü Bulut Çözümleri

Bulut sisteminde veriler silme komutu verilerek ve ilgili kullanıcının bulut sistemi üzerinde silinmiş verileri geri getirme yetkisinin olmadığına dikkat edilerek silinmektedir.

b) Kağıt Ortamında Bulunan Kişisel Veriler

Kağıt ortamında bulunan kişisel veriler karartma yöntemi kullanılarak silinmektedir.

c) Merkezi Sunucuda Yer Alan Ofis Dosyaları

Kişisel verileri içeren dosyanın işletim sistemindeki silme komutu ile silinmekte veya dosya ya da dosyanın bulunduğu dizin üzerinde ilgili kullanıcının erişim hakları kaldırılmaktadır. Anılan işlem gerçekleştirilirken ilgili kullanıcının aynı zamanda sistem yöneticisi olmadığına dikkat edilmektedir.

d) Taşınabilir Medyada Bulunan Kişisel Veriler

Flash tabanlı saklama ortamlarındaki kişisel veriler şifreli olarak saklanmakta ve uygun yazılımlar kullanılarak silinmektedir.

e) Veri Tabanları

Kişisel verilerin bulunduğu ilgili satırların veri tabanı komutları ile silinmektedir. Anılan işlem gerçekleştirilirken ilgili kullanıcının aynı zamanda veri tabanı yöneticisi olmadığına dikkat edilmektedir.

İşleme amacı tamamen ortadan kalkan kağıt ve elektronik ortamdaki kişisel veriler Kişisel Verileri Koruma Kurumu tarafından yayımlanan Kişisel Verilerin Silinmesi, Yok edilmesi veya Anonim Hale Getirilmesi Rehberine uygun olarak yok edilmekte veya yine bu Rehber’de öngörülen yöntemlerle anonim hale getirilmektedir. Teknik Birim tarafından gerçekleştirilen tüm silme, yok etme veya anonim hale getirme işlemleri elektronik ortamda zaman damgası ile loglanarak kayıt altına alınmaktadır. Kağıt ortamdaki kişisel veriler bakımından ise bu işlemlerin gerçekleştirildiğine ilişkin tutanak düzenlenmekte ve Teknik Birim tarafından muhafaza edilmektedir. Elektronik ve kağıt ortamdaki kişisel verilere ilişkin silme, yok etme veya anonim hale getirmeye ilişkin kayıtlar üç yıl süre ile saklanmaktadır. Geberit; kişisel verileri saklama süreleri boyunca sadece ilgili departmanların bu verilere erişimini sağlayacak şekilde “silme” yöntemini kullanır. Saklama sürelerinin bitmesi ve kişisel verinin saklanmasını gerektirecek herhangi bir başka amacın mevcut olmaması halinde ise anonim hale getirme yöntemini kullanır.

5.2. Kişisel Verilerin Yok Edilmesi

Kişisel verilerin yok edilmesi, kişisel verilerin hiç kimse tarafından hiçbir şekilde erişilemez, geri getirilemez ve tekrar kullanılamaz hale getirilmesi işlemidir. Geberit, kişisel verilerin yok edilmesiyle ilgili gerekli her türlü teknik ve idari tedbirleri almakla yükümlüdür.

5.2.1. Kişisel Verilerin Yok Edilmesi Yöntemler,

Kişisel verilerin yok edilmesi için, verilerin bulunduğu tüm kopyaların tespit edilmesi ve verilerin bulunduğu sistemlerin türüne göre aşağıda yer verilen yöntemlerden bir ya da birkaçının kullanılmasıyla tek tek yok edilmesi gerekir.

a) Yerel Sistemler

Söz konusu sistemler üzerindeki verilerin yok edilmesi için aşağıdaki yöntemlerden bir ya da birkaçı kullanılabilir.

  • Fiziksel Yok Etme: Optik medya ve manyetik medyanın eritilmesi, yakılması veya toz haline getirilmesi gibi fiziksel olarak yok edilmesi işlemidir. Optik veya manyetik medyayı eritmek, yakmak, toz haline getirmek ya da bir metal öğütücüden geçirmek gibi işlemlerle verilerin erişilmez kılınması sağlanır. Katı hal diskler bakımından üzerine yazma ya da de-manyetize etme işlemi başarılı olmazsa, bu medyanın da fiziksel olarak yok edilmesi gerçekleştirilmektedir.
  • Üzerine Yazma: Manyetik medya ve yeniden yazılabilir optik medya üzerine en yaz yedi kez 0 ve 1’lerden oluşan rastgele veriler yazarak eski verinin kurtarılmasının önüne geçilmesi işlemidir. Bu işlem özel yazılımlar kullanılarak yapılmaktadır.

b) Çevresel Sistemler: Ortam türüne bağlı olarak kullanılabilecek yok etme yöntemleri aşağıda yer almaktadır:

  • Ağ cihazları (switch, router vb.): Söz konusu cihazların içindeki saklama ortamları sabittir. Ürünlerin, çoğu zaman silme komutuna sahiptir ama yok etme özelliği bulunmamaktadır. (a)’da belirtilen uygun yöntemlerin bir ya da bir kaçı kullanılmak suretiyle yok edilmesi gerekir.
  • Flash tabanlı ortamlar: Flash tabanlı sabit disklerin ATA (SATA, SSD, PATA vb.), SCSI (SCSI Express vb.) arayüzüne sahip olanları, destekleniyorsa <block erase> komutunu kullanmak, desteklenmiyorsa üreticinin önerdiği yok etme yöntemini kullanmak ya da (a)’da belirtilen uygun yöntemlerin bir ya da birkaçı kullanılmak suretiyle yok edilmesi gerekir.
  • Mobil telefonlar (Sim kart ve sabit hafıza alanları): Taşınabilir akıllı telefonlardaki sabit hafıza alanlarında silme komutu bulunmakta, ancak çoğunda yok etme komutu bulunmamaktadır. (a)’da belirtilen uygun yöntemlerin bir ya da birkaçı kullanılmak suretiyle yok edilmesi gerekir.
  • Veri kayıt ortamı çıkartılabilir olan yazıcı gibi çevre birimleri: Tüm veri kayıt ortamlarının söküldü doğrulanarak özelliğine göre (a)’da belirtilen uygun yöntemlerin bir ya da birkaçı kullanılmak suretiyle yok edilmesi gerekir.
  • Veri kayıt ortamı sabit olan yazıcı, gibi çevre birimleri: Söz konusu sistemlerin çoğunda silme komutu bulunmakta, ancak yok etme komutu bulunmamaktadır. (a)’da belirtilen uygun yöntemlerin bir ya da birkaçı kullanılmak suretiyle yok edilmesi gerekir.

c) Kağıt Ortamlar

Söz konusu ortamlardaki kişisel veriler, kalıcı ve fiziksel olarak ortam üzerine yazılığı olduğundan ana ortamın yok edilmesi gerekir. Bu işlem gerçekleştirilirken ortamı kağıt imha veya kırpma makinaları ile anlaşılmaz boyutta, mümkünse yatay ve dikey olarak, geri birleştirilemeyecek şekilde küçük parçalara bölmek gerekir.

Orijinal kağıt formattan, tarama yoluyla elektronik ortama aktarılan kişisel verilerin ise bulundukları elektronik ortama göre (a)’da belirtilen uygun yöntemlerin bir ya da birkaçı kullanılmak suretiyle yok edilmesi gerekir.

d) Bulut Ortamı

Söz konusu sistemlerde yer alan kişisel verilerin depolanması ve kullanımı sırasında, kriptografik yöntemlerle şifrelenmesi ve kişisel veriler için mümkün olan yerlerde, özellikle hizmet alınan her bir bulut çözümü için ayrı ayrı şifreleme anahtarları kullanılması gerekmektedir. Bulut bilişim hizmet ilişkisi sona erdiğinde, kişisel verileri kullanılır hala getirmek için gerekli şifreleme anahtarlarının tüm kopyalarının yok edilmesi gerekir.

  • Yukarıdaki ortamlara ek olarak arızalanan ya da bakıma gönderilen cihazlarda yer alan kişisel verilerin yok edilmesi işlemi ise aşağıdaki şekilde gerçekleştirilir.
  • İlgili cihazların bakım, onarım işlemi için üretici, satıcı, servis gibi üçüncü kurumlara aktarılmadan önce içinde yer alan kişisel verilerin (a)’da belirtilen uygun yöntemlerin bir ya da birkaçı kullanılmak suretiyle yok edilmesi,
  • Yok etmenin mümkün ya da uygun olmadığı durumlarda, veri saklama ortamının sökülerek saklanması, arızalı diğer parçaların üretici, satıcı, servis gibi üçüncü kurumlara gönderilmesi,
  • Dışarıdan bakım, onarım gibi amaçlarla gelen personelin, kişisel verileri kopyalayarak kurum dışına çıkartmasının engellenmesi için gerekli önlemlerin alınması, gerekir.

5.3. Kişisel Verilerin Anonim Hale Getirilmesi

Kişisel verilerin anonim hale getirilmesi, kişisel verilerin başka verilerle eşleştirilse dahi hiçbir surette kimliği belirli veya belirlenebilir bir gerçek kişiyle ilişkilendirilemeyecek hale getirilmesidir.

Kişisel verilerin anonim hale getirilmiş olması için, kişisel verilerin, veri sorumlusu veya alıcı grupları tarafından geri döndürülmesi ve/veya verilerin başka verilerle eşleştirilmesi gibi kayıt ortamı ve ilgili faaliyet açısından uygun tekniklerin kullanılması yoluyla dahi kimliği belirli veya belirlenebilir bir gerçek kişiyle ilişkilendirilemez hale getirilmesi gerekir.

Veri sorumlusu, kişisel verilerin anonim hale getirilmesi için gerekli her türlü teknik ve idari tedbirleri almakla yükümlüdür. Kişisel verilerin anonim hale getirilmesi, kişisel veri saklama ve imha politikasında belirtilen esaslara uygun olarak aşağıdaki yöntemlerle gerçekleştirilir.

(i) Değişkenleri çıkartma

Değişkenlerden birinin veya birkaçının tablodan bütünüyle silinerek çıkartılmasıyla sağlanan bir anonim hale getirme yöntemidir. Böyle bir durumda tablodaki bütün sütun tamamıyla kaldırılmaktadır.

(ii) Kayıtları çıkartma

Bu yöntemde, diğer kayıtlarla ortak bir değer taşımayan ve veri kümesine dair fikri olan kişilerin kolayca tahmin yürütebileceği veri kümesinde yer alan tekillik ihtiva eden bir satırın çıkartılması ile anonimlik kuvvetlendirilir ve veri kümesine dair varsayımlar üretebilme ihtimali düşürülür.

(iii) Bölgesel Gizleme

Bölgesel gizleme yönteminde amaç veri kümesini daha güvenli hale getirmek ve tahmin edilebilirlik riskini azaltmaktır. Belli bir kayda ait değerlerin yarattığı kombinasyon çok az görülebilir bir durum yaratıyorsa ve bu durum o kişinin ilgili toplulukta ayırt edilebilir hale gelmesine yüksek olasılıkla sebep olabilecekse istisnai durumu yaratan değer “bilinmiyor” olarak değiştirilmektedir.

(iii) Genelleştirme

İlgili kişisel veriyi özel bir değerden daha genel bir değere çevirme işlemidir. Sonuç olarak elde edilen yeni değerler gerçek bir kişiye erişmeyi imkansız hale getiren bir gruba ait toplam değerler veya istatistikleri gösterir.

(iv) Gürültü Ekleme

Bu yöntem ile, seçilen bir değişkende belirlenen ölçüde bozulmalar sağlamak için standart ekleme ve çıkartmalar yapılır. Bozulma her değerde eşit ölçüde uygulanır.

VI. Kişisel verileri saklama ve imha süreçlerinde yer alanların unvanları, birimleri ve görev tanımları

Geberit; Kişisel Verilerin Saklanması ve İmhası Politikası kapsamında saklama ve imha süreçlerine ilişkin olarak aşağıdaki unvan, birim ve görev tanımlarına sahip kişileri görevlendirir:

a) Geberit bünyesinde kişisel veri işleyen tüm departmanların “veri sahipleri”. Veri sahipleri gerek kendi departmanlarının kişisel veri işleme envanterinin güncelliğinin sağlanması gerek kişisel veri saklama ve imha süreçlerinin takibi için bölümünde çalışan bir başka kişiyi görevlendirebilir.

b) Teknik Birim.

VII. Saklama ve imha süreleri tablosu

Saklama ve imha süreleri tablosunda her bir departman bazında hazırlanmış Kişisel Veri İşleme Envanteri’nde yer verilmekte olup, yaşayan bir doküman olan ve ilgili departmanlarca zaman zaman güncellenecek Envanter’in takibi Teknik Birim tarafından yapılarak aynı Birim tarafından muhafaza edilmektedir.

VIII. Periyodik imha süresi

Geberit, saklama süresi sona eren ve kişisel verinin saklanmasını gerektirecek başka herhangi bir veri işleme amacı mevcut olmayan kişisel verileri, saklama süresinin sona ermesini takiben 6 ay içerisinde anonim hale getirir.

IX. İlgili Kişinin talep etmesi durumunda kişisel verilerin silme ve yok etme süreleri

İlgili kişi, Geberit’e başvurarak kendisine ait kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini talep ettiğinde;

a) Kişisel verileri işleme şartlarının tamamı ortadan kalkmışsa; Geberit, talebe konu kişisel verileri siler, yok eder veya anonim hale getirir. Geberit, ilgili kişilerin silme veya yok etme taleplerini en geç “otuz gün” içinde sonuçlandırır.

b) Kişisel verileri işleme şartlarının tamamı ortadan kalkmış ve talebe konu olan kişisel veriler üçüncü kişilere aktarılmışsa; Geberit bu durumu üçüncü kişiye bildirerek söz konusu kişisel verilerin silinmesi veya yok edilmesini talep eder.

Kişisel verileri işleme şartlarının tamamı ortadan kalkmamışsa, bu talep Geberit tarafından Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun 13’üncü maddesinin üçüncü fıkrası uyarınca gerekçesi açıklanarak reddedilebilir ve ret cevabı ilgili kişiye en geç “otuz gün” içinde yazılı olarak ya da elektronik ortamda bildirilir.

X. Kişisel Verilerin Saklanması ve İmhası Politikasında yapılacak Güncellemeler

Geberit işbu politikada yapılacak güncellemeleri Genel Müdür onayına sunduktan sonra revize edilen maddeler, revizyon ve onay tarihi ile birlikte yayımlar.

XI. İlgili Dokümanlar

Kurumsal Bilgi Güvenliği Politikası

Geberit Gizlilik ve Kişisel Verilerin Korunması Politikası

Kişisel Veri İşleme Envanteri

İşbu Politika’da yapılan değişiklikler aşağıdaki tabloda yer almaktadır.

DÖKÜMAN TARİHÇESİ
Versiyon Yayın Tarihi Değişikliğin Tanımı
     
     

SAKLAMA VE İMHA SÜRELERİ TABLOSU

Veri Tipi Saklama Süresi İmha Süresi
Müşterilere İlişkin Kişisel Veriler Hukuki ilişki sona erdikten itibaren 10 yıl; 6563 Kanun ve ilgili ikincil mevzuat uyarınca 3 yıl 6 ay
Çalışan / İş Çözüm Ortağı / Tedarikçilere İlişkin Kişisel Veriler Hukuki ilişki sona erdikten itibaren 10 yıl 6 ay
İş Başvurusu Sırasında Alınan CV ve Özlük Bilgileri 2 yıl 6 ay
Çağrı Merkezi Ses Kayıtları 3 yıl 6 ay
Çevrimiçi Müşterilere İlişkin Kişisel Veriler Hukuki ilişki sona erdikten sonra 10 yıl; 6563 Kanun ve ilgili ikincil mevzuat uyarınca 3 yıl 6 ay
Potansiyel Müşterilere İlişkin Kişisel Veriler 5 yıl 6 ay
Ziyaretçilere İlişkin Kişisel Veriler (Kamera Kayıtları) 3 ay 6 ay
Çevrimiçi Ziyaretçilere İlişkin Kişisel Veriler 2 yıl 6 ay
Muhasebe ve Finansal İşlemlere İlişkin Tüm Kayıtlar 10 yıl 6 ay

6698 Sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun 13’üncü maddesinin birinci fıkrası uyarınca; veri sorumlusu olan Şirketimize bu haklara ilişkin olarak yapılacak başvuruların yazılı olarak veya Kişisel Verilerin Korunması Kurulu (“Kurul”) tarafından belirlenen diğer yöntemlerle tarafımıza iletilmesi gerekmektedir.

Bu çerçevede “yazılı” olarak Şirketimize yapılacak başvurular, işbu formun çıktısı alınarak; (a) Başvuru Sahibi’nin şahsen başvurusu ile; (b) Noter vasıtasıyla, (c) Başvuru Sahibi’nce 5070 Sayılı Elektronik İmza Kanunu’nda tanımlı olan “güvenli elektronik imza” ile imzalanarak Şirket kayıtlı elektronik posta adresine gönderilmek suretiyle, tarafımıza iletilebilecektir.

Linke tıklayarak yazılı başvuruların ne şekilde tarafımıza ulaştırılacağına ilişkin yazılı başvuru kanalları özelinde bilgiler bulabilirsiniz. Başvuru formu için tıklayınız.

GEBERIT TARAFINDAN BİNALARDA KİŞİSEL VERİLERİN İŞLENMESİNE İLİŞKİN AYDINLATMA METNİ

a) Veri Sorumlusu ve İrtibat Kişisi

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“Kanun”) uyarınca, kişisel verileriniz; veri sorumlusu olarak Geberit Tesisat Sistemleri Ticaret Ltd. (“Geberit” veya ‘’Şirket’’) tarafından aşağıda açıklanan kapsamda işlenebilecektir.

b) Kişisel Verileri Toplama Yöntemleri ve Hukuki Sebepleri

Geberit, kişisel verileri doğrudan çalışanların kendisinden, çalışanların iş tanımları kapsamında gerçekleştirmiş olduğu faaliyetlerden, işyerlerinden, e-posta, posta, CCTV, fax, idari ve adli makamlardan gelen tebligatlar ve sair iletişim kanalları aracılığıyla işitsel, elektronik veya yazılı olarak öğrenilen verilerden, Kanun’da belirtilen kişisel veri işleme şartlarına uygun olarak ve size hak ve menfaatler sağlanması, şirket içi faaliyetlerin sürdürülmesi ve geliştirilmesi, çalışanların performans ve yetkinliklerinin arttırılması amaçları başta olmak üzere aşağıda (d) maddesinde belirtilen amaçlarla doğru orantılı olarak, Kanun’un 5. ve 6. Maddelerinde belirtilen aşağıdaki hukuki sebepler doğrultusunda toplamaktadır:

  • Kanunlarda kişisel verilerinizi işlediğimiz sürecin açıkça öngörülmesi (ör: İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu uyarınca işyerinin güvenliğini sağlamakla yükümlü),
  • Sizlerle bir sözleşme ilişkisi kurmamız veya bu sözleşmeden kaynaklanan ifa yükümlülüğümüz ile doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla, sizlere ait kişisel verilerin islenmesinin gerekli olması (ör: iş sözleşmemiz kapsamında sizlerin güvenliğini sağlama yükümlülüğümüz),
  • Hukuki yükümlülüğümüzü yerine getirebilmek için zorunlu olan durumlar (ör: şirket yerleşkelerini güvenlik ihlallerine karşı korumak),

c) Veri Kategorileri ve Örnek Veri Türleri

Çalışan/ Çalışan Adayı/ Stajyer/ Eski Çalışan/Emekli / Ziyaretçi Görsel Bilgi Kamera Kayıtları

d) Kişisel Verilerin Hangi Amaçla İşleneceği

Yukarıda belirtilen kişisel verileriniz, bu verileri Geberit’e açıklamanıza konu olan ve aşağıda sıralanan amaçlarla; Kanun’un 4., 5. ve 6. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları dahilinde işlenebilecektir:

  • Şirket ve/veya işyeri güvenliğinin temini, Şirket demirbaşlarının ve/veya işyerinde yer alan ürünlerin güvenliğinin temini; Şirket operasyonlarının güvenliğinin temini, yetkili kuruluşlara bilgi verilmesi ve Şirket’in ve Şirket ile iş ilişkisi içerisinde olan kişilerin hukuki, teknik ve ticari iş güvenliğinin temini; Bilgi Güvenliği Süreçlerinin Planlanması, Denetimi ve İcrası; İş Sağlığı ve/veya Güvenliği Süreçlerinin Planlanması ve/veya İcrası

e) İşlenen Kişisel Verilerin Kimlere ve Hangi Amaçla Aktarılabileceği

Toplanan kişisel veriler; yukarıda belirtilen amaçların gerçekleştirilmesi doğrultusunda ve bu amaçların yerine getirilmesi ile sınırlı olarak; kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişi veya kuruluşlar ile üçüncü kişilere ve yine bu amaçların yerine getirilmesi ile sınırlı olarak iş ortakları, tedarikçileri ve hissedarı ile Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları çerçevesinde işbu aydınlatma metninde belirtilen amaçlarla sınırlı olarak aktarılabilecek, yurt içinde veya yurt dışında işlenebilecektir.

Ayrıntılı olarak kişisel verilerinizin kimlerle ve hangi amaçlarla paylaşılabileceği aşağıda belirtilmiştir:

Çalışan/ Çalışan Adayı/ Stajyer/ Eski Çalışan/Emekli / Ziyaretçi Geberit ve işyerlerinin güvenliğinin sağlanması amacıyla kamera kayıtları gibi verilerin güvenlik şirketi ile paylaşılması; Fiziki ve elektronik çalışan verilerinin saklanması amacıyla tedarikçiler ile paylaşılması;

Kamu kurum ve kuruluşları ile resmi makamlar ile gerçekleştirilen kişisel veri paylaşımı ise aşağıdaki gibidir:

Çalışan/ Çalışan Adayı/ Stajyer/ Eski Çalışan/Emekli/Ziyaretçi Kamera kayıtlarının talep edilmesi durumunda savcılık ve mahkeme gibi resmi kurumlar ile paylaşılması gibi süreçler söz konusudur

f) Kişisel Verilerin Saklanma Süreleri

Geberit işlediği kişisel verileri ilgili mevzuatta öngörülen veya işleme amacının gerektirdiği süreler boyunca Kanun ile uyumlu olarak fiziki ve/veya elektronik ortamlarda muhafaza eder. Kişisel Verilerin Saklanması ve İmhası Politikası’nda (https://www.geberit.com.tr/meta-tr/m-data-privacy.html) bu süreler yaklaşık olarak aşağıdaki gibidir:

Veri Tipi Saklama Süresi Hukuki Dayanağı
Kamera Kayıtları 3 ay Güvenliğin Sağlanması

g) Veri Güvenliği Tedbirleri

Şirket ve/veya işyeri güvenliğinin temini, Şirket demirbaşlarının ve/veya işyerinde yer alan ürünlerin güvenliğinin temini; Şirket operasyonlarının güvenliğinin temini, yetkili kuruluşlara bilgi verilmesi ve Şirket’in ve Şirket ile iş ilişkisi içerisinde olan kişilerin hukuki, teknik ve ticari iş güvenliğinin temini; Bilgi Güvenliği Süreçlerinin Planlanması, Denetimi ve İcrası; İş Sağlığı ve/veya Güvenliği Süreçlerinin Planlanması ve/veya İcrası sebepleri dolayısıyla Geberit’in elinde bulundurduğu CCTV kayıtlarına sadece sınırlı sayıda yetkili personelin erişimi olacaktır.

h) Kişisel Veri Sahibi Olarak Kanun’un 11. Maddesinde Sayılan Haklarımız

Kişisel veri sahipleri olarak, haklarınıza ilişkin taleplerinizi belirtmek ve kişisel verileriniz üzerindeki haklarınızı kullanmak amacıyla; Geberit Web Sitesi’nden erişebileceğiniz “İletişim Formu”, ve Geberit resmi e-mail adresi sales.tr@geberit.com, resmi telefon hattı olan 0090 850 811 62 63 numarası üzerinden gerekli değişiklik, güncelleme ve/veya silme gibi işlemleri ve ilgili talepleri gerçekleştirebilirsiniz. Belirtilen yöntemlerle taleplerinizi bize iletmeniz durumunda, Şirket talebinizin niteliğine göre talebi en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde ücretsiz olarak sonuçlandıracaktır. Ancak, işlemin ayrıca bir maliyeti gerektirmesi hâlinde, Şirket tarafından Kişisel Verileri Koruma Kurulunca belirlenen tarifedeki ücret alınacaktır. Bu kapsamda kişisel veri sahipleri;

  • Kişisel veri işlenip işlenmediğini öğrenme,
  • Kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
  • Kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
  • Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
  • Kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme,
  • KVK Kanunu 7. maddede öngörülen şartlar çerçevesinde kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme,
  • (d) ve (e) bentleri uyarınca yapılan işlemlerin, kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
  • İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
  • Kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde zararın giderilmesini talep etme.