Eskilerden beri banyo

Duş almak sizin için mini bir mola gibi mi? Tamamen size ait bir an, bedeniniz ve ruhunuz için biraz rahatlık.

Sadece size ait bir zaman. Günlük hayatımızda bunu nerede bulabiliriz? Kesinlikle - banyoda, duşun altında! Ilık su cildinizin üzerinden yavaşça akıp onu ürperttiğinde ve hafif bir su akışı kafa derinize masaj yaparak biraz daha derin nefes almanızı sağladığında. Kendinizi sadece temiz değil, aynı zamanda rahatlamış da hissedersiniz. Kısacası, cildinizde kendinizi rahat hissedersiniz. Ancak su her zaman temizlik ve rahatlama anlamına gelmemiştir. 17. yüzyılda ve 18. yüzyılın başlarında suyla yıkanmanın sağlıksız olduğu düşünülüyordu, çünkü suyun ciltle temas etmesi halinde hastalık taşıdığı ve hastalığa neden olduğu düşünülüyordu.

Küvette banyo yapan çocuk
Geberit Citterio

Gerçek konfor

Bugünlerde duşlu bir banyo oldukça standart, öyle değil mi? Evet, dünyanın pek çok yerinde bu doğru. Ancak 19. yüzyılın ortalarına kadar, kişisel hijyeninizi sağlamak için halka açık yıkama ve banyo tesislerini ziyaret etmek normaldi - ve büyükanne ve büyükbabalarımız, Cumartesi akşamları tüm ailenin mutfakta toplanıp birbiri ardına küvete girmesinin nasıl bir şey olduğunu hala hatırlayabilecektir. Banyo ancak 20. yüzyılın ortalarında evde başlı başına bir oda haline geldi. 1950'lerde banyonun görünümü ikinci plandaydı: günlük yıkamanın işlevsel yönleri birincil odak noktasıydı. Banyolar küçüktü ve mahremiyetin sağlanmasına özel önem verilirdi. Ancak 2000'li yıllarda banyo, opak duş kabinleri ve bölme duvarları olmadan daha açık, genellikle daha cömert orantılı bir oda olarak yeni biçimiyle ortaya çıktı.

Sağlıklı olan iyi olandır

Günümüzde, kendine özgü bir beden kültü çağında, banyoda giderek daha fazla zaman geçiriyoruz ve sağlık ve kişisel bakım için kendi kişisel ritüellerimizi geliştirdik. Gesellschaft für Konsumforschung (Tüketici Araştırmaları Derneği) tarafından yapılan bir araştırmaya göre, ankete katılanların yüzde 41'i banyonun kendileri için önemli bir dinlenme yeri olduğunu söyledi. Yüzde 70'i ise rahatlamanın kendileri için önemli olduğunu söyledi. Sağlıklı yaşam duşları, aromaterapi programları ve özel ışık efektlerinin yanı sıra ses ve eğlence teknolojisinin de popülaritesi giderek artıyor. Araştırmadan çıkan bir diğer ilginç sonuç ise 55 yaş üstü bireylerin yüzde 70'inin “Kişisel hijyen kendimi genç hissetmem için önemli bir ön koşuldur“ görüşüne katılmasıdır.

Gözlere de hitap eder

Bu arada, banyoda mükemmel bir esenlik hissi yaratmak isteyen herkes için not alın: tasarım, oda ve mobilyalardaki malzeme ve doku ile doğru aydınlatma burada anahtardır. Yalnızca yüksek kaliteli mobilyalar ve kişisel bakım ritüelleri, iyi hissetmek için mükemmel bir ortam yaratır ve yaratıcı fikirlerin akabilmesi için rahatlamanızı sağlayan bir yer oluşturur.

Banyo ürünleri

Nasıl bir banyo istersiniz?

Kusursuz bir banyo, tüm istek ve talepleri karşılar. Peki ihtiyaçlarınız neler? Sizin için mekan mı, temizlik mi yoksa tasarım mı önemli? Kullanımı kolay ürünler mi istiyorsunuz yoksa ör. Geberit AquaClean otomatik taharet sisteminin sunduğu gibi ekstra konfor mu tercih edersiniz? Yoksa sizin için önemli olan evrensel bir tasarım mı? İhtiyaçlarınız ne olursa olsun, akıllı banyo çözümleriyle günlük hayatınızı kolaylaştırıyoruz.

Banyoda daha fazla alan
Banyoda daha fazla temizlik
Banyoda daha fonksiyonel tasarım
Banyoda daha fazla konfor
Banyoda daha fazla erişilebilirlik
Banyoda daha fazla kullanım kolaylığı