Gerçek konfor
Duş alanına sahip bir banyonun bugün standart olduğunu mu düşünüyorsunuz? Evet, bu doğru. Dünyanın birçok yerinde durum böyle. Ancak 19. yüzyılın ortalarına doğru, insanlar hijyenlerini sağlamak için halka açık bir yıkanma yerine ve banyoya giderlerdi. Büyükanne ve büyükbabalarımız da cumartesi akşamları tüm ailenin mutfakta hazırlanan bir leğende yıkanmak için sıraya girdiği günleri hatırlarlar. 20. yüzyılın ortalarına kadar banyo, yaşam alanında bağımsız bir oda olarak kendine bir yer bulamadı. 50'li yıllarda banyonun görünümü ikinci planda olurken, günlük temizlik fonksiyonu ön plandaydı. Banyolar küçüktü ve mahremiyet önemli bir husustu. Ancak 2000'li yıllarda banyo, yeni bir vücut algısının parçası olarak yarı saydam duş kabinleri ve bölmeleri olmayan daha açık, genellikle daha geniş bir alana dönüşebilmişti.
Sağlıklı olan iyi olandır
Bedene olan taparcasına özenin hakim olduğu günümüzde, banyoda giderek daha fazla zaman harcıyor ve kişisel bakım ritüellerimizi geliştiriyoruz. Tüketici Araştırmaları Derneği tarafından yapılan bir araştırmaya göre, ankete katılanların yüzde 41'i banyonun onlar için önemli bir inziva yeri olduğunu söylemiştir. Katılımcıların yüzde 70'si için rahatlama önemli bir rol oynamaktadır. Wellness duşları, koku programları ve özel ışık efektleri ile ses ve eğlence teknolojileri yükselişe geçmiştir. Araştırmanın bir diğer bulgusu da 55 yaş üzerindeki kişilerin yüzde 70'inin şöyle düşündüğünü ortaya koydu: “Benim için kişisel hijyen, kendimi genç hissetmek için önemli bir şart.“
Gözlere de hitap eder
Banyoda mükemmel bir rahatlık yaratmak isteyen herkes için şu geçerli: Tasarım, malzemeler, alanın yapısı ve mobilyalar ile uyumlu bir ışık burada belirleyicidir. Yalnızca yüksek kaliteli mobilyalar ile kişisel bakım ritüelleri bir arada mükemmel bir iyi hissettiren atmosfer ve dinlenirken yaratıcı fikirlere izin veren bir yer yaratır.