Jenerasyonlara Göre Banyo
Eski kuşak ve Z kuşağı arasında dünyalar var. Örneğin para idaresi, tercih edilen iletişim araçları veya fikirler söz konusunda. Aynı zamanda farklı dönemlere ait banyolara baktığımızda bile ciddi farklar söz konusu.
Eski kuşak
1950–1965 yılları arasında doğanlar
Soğuk ve sıcak su akıyorsa her şey yolunda demekti. 1960'yı yıllarda birçok banyo böyle görünüyordu. Banyo, gerekli her şeyin küçük bir alanda bir araya toplandığı tamamen fonksiyonel bir alandı.

X kuşağı
1966–1980 yılları arasında doğanlar
70'li yıllarda renkli banyolar hayatımıza girdi. Bahama beji, hardal sarısı veya yakut kırmızısı. Özel bir renk tonu hakimdi.

Y kuşağı
1981-1994 yılları arasında doğanlar
80'li yıllarda tasarımda farklılık ve kişiye özel yaklaşımlar hakimdi. Günlük kullanılan eşyalarda fonksiyonellik ikinci plandaydı. Banyolarda, örneğin fayanslarda eğlenceli grafik ögelerle bireysellik oldukça önemliydi.

Z kuşağı
1995 ve sonraki yıllarda doğanlar
Refah seviyesi fark edilir derecede yükseldi. Samimi ve aydınlık odalar önem kazandı. İmkanlar dahilinde planlara daha çok bütçe harcandı ve banyo için daha fazla alan ayrıldı.

Peki ya bugün?
Peki ya bugün?
Bugünün mottosu “yalın ve rahat“. Katma değer, yalnızca görünende değil, aynı zamanda gizli olanda da aranıyor: Tasarım iyidir, ancak yalnızca ek fonksiyonel faydaları olan tasarım fark yaratır.






